پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

تور کربلا از شیراز

مجری تورهای زیارتی عتبات عالیات

تور کربلا از شیراز

۴ بازديد

هم زمان با اولین ماه عربی یعنی ماه محرم سفرهای به کربلا با تور کربلا از شیراز و یا به صورت انفرادی به اوج خود می رسد. در این ماه تعدادی زیادی از شیعیان جهت زیارت و عزاداری راهی کربلا می شوند.

کربلا مهم ترین شهر زیارتی در کشور عراق می باشد که به عقیده برخی مهم ترین شهر زیارتی جهان نیز است و به یکی از قطب های گردشگری مذهبی تبدیل شده است.

سفر با تور کربلا در بین مسافران این شهر رایج تر از سفر انفرادی می باشد و می توان اوج این سفرها را در ماه های محرم و صفر دانست و در روزهای عاشورا، تاسوعا، اربعین، عید قربان و عید نوروز مسافران کربلا به اوج خود می رسند و هر ساله با تأمین امنیت این شهر توسط ایران و عراق مسافران با خیال آسوده به زیارت امام حسین (ع) می روند.

اگر به صورت انفرادی به کربلا سفر می نمایید سعی نمایید به رستوران هایی که در راه ها هستند مراجعه نکنید و فقط به رستوران های معتبر مراجعه کنید، اگر با تور کربلا سفر می‌نمایید غذای هتل کاروان شما بهداشتی و مورد اطمینان است و می‌توانید با اطمینان میل نمایید.

 

بهترین زمان برای سفر به کربلا

 

سفر با تور در بین مسافران کربلا رایج تر از سفر انفرادی می باشد. کمتر کسی تنها به این شهرهای زیارتی سفر می کند. زمان مناسب برای سفر به کربلا را می‌توانیم بر دو اساس تقسیم بندی کنیم. یکی بر اساس شرایط آب و هوا و دیگری ایام مناسبتی شیعیان.

اوج این سفرها را می توان در ماه های محرم و صفر دانست. در روزهای عاشورا، تاسوعا، اربعین، عید قربان و عید نوروز مسافران کربلا به اوج می‌رسند و هرساله با تأمین امنیت این شهر توسط ایران و عراق مسافران با خیال آسوده به زیارت امام حسین (ع) می روند.

حرم های امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام در مرکز شهر کربلا واقع هستند، حرم امام حسین علیه السلام حدود دو متر پایین تر از سطح شهر می باشد و زائرین تور کربلا از شیراز باید تعدادی پله را پایین رفته تا به حرم مطهر برسند. حرم حضرت عباس علیه السلام حدود ۳۵۰ متر با حرم امام حسین علیه السلام فاصله دارد و شیعیان حسینی این فاصله را بین الحرمین می نامند.

تور کربلا می تواند ترکیبی از سفر هوایی و زمینی باشد؛ بدین ترتیب که بعد از ورود از طریق فرودگاه نجف و بعد از توقف در این شهر، کاظمین و سامرا را به صورت زمینی زیارت کرد. سفر هوایی کربلا، از تهران تا کربلا یک ساعت و سی دقیقه طول می کشد؛ اما با تور زمینی (اتوبوس) حدود ۱۲ الی ۱۶ ساعت در راه خواهید بود.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.